Doslovška planina – Zabreška planina - Žirovniška planina

Tehnični podatki o opravljeni poti so informativne narave:

Aktivnost: gorsko kolesarjenje Območje: SLO - Gorenjska Zahtevnost: težka
Tehnika: 4/5 Kondicija: 3/5 Panorama: 4/5
Čas trajanja: 3 h Dolžina: 12,7 km Vzpon: 650 m

V zavetju mogočnega Stola, najvišjega vrha Karavank se nahajajo številne planine. Poleg Žirovniške in Zabrezniške planine sta tu še Doslovška in Smokuška planina… Planine so vzdrževane in namenjene paši goveda in konj. Med planinami in skalnimi stenami nad dolino Završnice se ponekod razprostirajo senožeti. S kolesom lahko prideš do večine planšarij in planinskih koč. Razgibani tereni in strma pobočja poskrbijo za gorsko kolesarske užitke. Nagrajeni boste s čudovitimi razgledi in uživaškimi spusti.

Izhodišče: 46.407210, 14.146543

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice izberemo izvoz Bohinj - Pokljuka. Sledimo oznakam za Žirovnico. Ko prečkamo potok Završnica ostro zavijemo desno in parkiramo pri umetnem akumulacijskem jezeru Završnica.

Opis:
Planinski smerokazi me usmerijo s parkirišča na makadamsko cesto. Po cca. petih kilometrih se usmerim levo na gozdno cesto, ki me pripelje na Doslovško planino. Pogled seže v dolino z Blejskim jezerom in Julijci v ozadju. Nad planino poiščem planinsko pot. Nadaljevanje poteka po poti, ki se včasih vzpenja, včasih kratko spušča, v povprečju pa gre v približno isti nadmorski višini. Prispem na Zabreško planino, kjer se z vrha planine odpre pogled na del gorenjske ravnine - Blejsko jezero, Jelovico, Julijske Alpe. Usedem se na gosto nizko pokošeno travo in lovim sončne žarke, ki me grejejo. Nadaljujem proti Žirovniški planini kjer se začne adrenalinska kolesarska proga z imenom Predigra na kateri me čaka 2 kilometrski spust s 400 m višinske razlike. Proga je označena z zahtevnostno stopnjo dveh črnih diamantov in je primerna za izkušene gorske kolesarje z ustrezno opremo. Spust, smer spusta in ovire so označeni z rumenimi znaki. Zgornji del spusta poteka po strmi vlaki s precej kamenja. Srednji del poteka po lepši gozdni vlaki, spodnji pa ponovno po kamniti vlaki. Spust prečka tudi cesto proti Valvasorjevem domu, zato je potrebna previdnost. Pozornost zahtevajo tudi pohodniki, ki jih lahko srečate na poti. Na koncu še naredim krog okoli umetnega jezera.

Neraziskane zanimivosti: Dolina Završnice, Soteska Save Dolinke, Valvasorjev dom pod Stolom, izvir potok Završnica.

Višinski profil

Opozorilo: Podatki in informacije o poti so informativne narave. Nekatere poti v naravi niso označene. Kolesarjenje ni dovoljeno po gozdnih vlakah, planinskih poteh in drugih poteh, razen če je izrecno dovoljeno. Kolesarjenje je dovoljeno po cestah in gozdnih cestah, razen če velja izrecna prepoved. Kjer je kolesarjenje prepovedano, je potrebno sestopiti s kolesa in pot nadaljevati peš. Sledi v formatu .gpx so informativne narave in zgolj pripomoček za orientacijo. Kolesarjenje po celotni sledi v formatu .gpx ni nujno dovoljeno. Kolesarite na lastno odgovornost.