Koča pri Savici – Dom na Komni – Lanževica – Dom na Komni – Koča pri Savici

Tehnični podatki o opravljeni poti so informativne narave:

Aktivnost: turna smuka Območje: SLO - Gorenjska Zahtevnost: težka
Tehnika: 3/5 Kondicija: 4/5 Panorama: 5/5
Čas trajanja: 2 dni Dolžina: 26 km Vzpon: 2019 m

Na Komno sva odšla brez večjih pričakovanj na dvodnevni turno-smučarski izlet. V zameno pa sva odkrila zimski raj na zemlji! Mogočne gore pokrite z mehko snežno odejo, neskončen razgled na Julijske Alpe, vabljiva brezpotja, za češnjo na smetani pa je postreglo vreme in naredilo to nedeljo za najlepši dan v letu. Komna je prijetno izhodišče za turno smuko, iz bližnjih vrhov ponuja neskončne možnosti vzponov in spustov. Dom na Komni je odprt celo leto, je čist in urejen, hrana je odličnega okusa, osebje pa zelo prijazno.

Izhodišče: 46.289486, 13.801966

Veliko parkirišče pri koči Savica, do katerega sva prišla tako, da sva na avtocesti Ljubljana – Jesenice izbrala izvoz Lesce in cesti sledila proti Bledu. Nato sva nadaljevala naprej proti Bohinjski Bistrici in Bohinjskemu jezeru. V križišču pa sva izbrala smer proti Ukancu in slapu Savica.

Opis:

1. dan: Dom na Komni
S smučkami na nogami sva lahko štartala že iz parkirišča. Do doma na Komni naju je vodila pot po gozdu. Najprej je bilo potrebno premagati 48 označenih serpentin, za katere sva porabila slabe dve uri. Pri zadnji serpentini naj bi se odprl pogled na Bohinjsko jezero, ki pa ga zaradi oblačnega dne nisva videla. Po premaganih serpentinah se je pot naprej vzpenjala, nekje malo bolj zložno, na koncu pa nekoliko bolj strmo. Nato je pot počasi prešla v redek gozd. Dom sva v prijetni družbi dosegla v dobrih dveh urah in pol. Ker je bil oblačen dan, smo po kosilo na domu naredili še krajšo turo do koče pod Bogatinom, od tod naprej pa smo se povzpeli še na bližnji vrh.

2. dan: Lanževica, Srednji vrh
Nekje od zadaj sem slišala, da je nekdo ves srečen zavpil: »Občutek imam, da sem na drugem planetu!«. Točno to sem hotela reči tudi jaz pa nisem našla besed. Hribček pri hribčku, zavit v mehko tri metrsko belo snežno odejo. Kot majhne buhteče bunkice, ki se ponosno dvigajo nad površino. Neskončno njih. Med njimi pa samo utrjene poti turnih smučarjev. Pri koči pod Bogatinom smo zavili proti mrazišču Mrzla Komna. Tukaj so leta 2009 izmerili neuradno najnižjo temperaturo zraka v Sloveniji. Ohladilo se je do – 49,1 °C. Sledil je prijeten vzpon, ne prestrm in nezahteven, do vrha Lanževice. Potrebno je upoštevati, da smo imeli idealne vremenske razmere. Mehko podlago in nebo brez oblačka. Ob drugačnih razmerah zna biti podlaga tik pod vrhom grebena poledenela, tako so potrebne dereze in cepin. Še po nedotaknjeni flanki smo se spustili navzdol. Nato smo se povzpeli še do Srednjega vrha in si privoščili še eno nedotaknjeno flanko. Vmes nas je čakalo tudi nekaj manjših vzponov, tako smo si kože večkrat nadeli nazaj na smuči. Vrnili smo se do doma na Komni, kjer smo si privoščili kosilo. Nato pa smo odsmučali nazaj v dolino.

Višinski profil

Opozorilo: Podatki in informacije o poti so informativne narave. Nekatere poti v naravi niso označene. Sledi v formatu .gpx so zgolj pripomoček za orientacijo. Gibljete se na lastno odgovornost.