Viule - Ravne – Planina Dovška Rožca - Sedlo Mlinca

Tehnični podatki o opravljeni poti so informativne narave:

Aktivnost: gorsko kolesarjenje Območje: SLO - Gorenjska Zahtevnost: težka
Tehnika: 4/5 Kondicija: 3/5 Panorama: 4/5
Čas trajanja: 5 h Dolžina: 19,1 km Vzpon: 1001 m

Pod vrhom Dovške Babe v južnem naročju Karavank je planina Dovška Rožca. Velika, prostrana, zelena, pozimi pa pobeljena. Spomladi lahko občudujemo cvetlične poljane z goliškimi ključavnicami (narcisami), ki prav na Dovški Rožci in Babi sežejo najdlje na karavanški zahod. Poleti travna pobočja zasedejo krave, planinci in gorski kolesarji, jeseni pa jo krasijo zlatimi macesni. Pozimi z debelo snežno odejo planina in gora nad njo oživita. Na njunih gladkih pobočjih se v deviško belino izrišejo vijuge turnih smučarjev.

Vedno iščem kraje ki niso tako znani in obiskani, mogoče še včasih lepši od krajev, ki jih poznam. Ta je bila zadetek v polno.

Izhodišče: 46.468748, 13.960434

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice izberemo izvoz Jesenice - zahod. S ceste Jesenice proti Kranjski Gori zavijemo desno v Dovje in na prvem križišču v vasi spet desno. Peljemo se do konca asfaltne ceste in nato nadaljujemo po makadamski cesti, kjer nas kažipot usmeri naravnost. Vozilo pustimo na majhnem parkirišču takoj za mostom čez potok Mlinca, pri manjši hidroelektrarni.

Opis:
Cesta do planine Dovška Rožca se pošteno vzpenja, kjer naredimo v zelo kratkem času 1000 m vzpona. Peljemo se mimo planin Viule in Ravne vse do pastirsko planinske koče, kjer gospodar ni kazal prav nobenega veselja ob našem obisku. Povzpnemo se še do stezice, ki vodi proti sedlu Mlinca, si malo odpočijemo in uživamo v pogledih na Martuljške gore (Kukova špica, Škrnatarica, Dovški križ…). Nadaljujemo po stezi (osamljeni planinski poti) malo gor, malo dol, in spust na sedlo Mlinca. Če izbereš pravo linijo ti ni potrebno sestopiti s kolesa. Na sedlu Mlinca se povzpnemo poševno navzgor za nekaj 10m. Sledimo stezi in se spustimo do lovske koče na Brvogih. Na določenih delih smo sestopali, ker je presegalo našemu pogumu in kolesarskim sposobnostim. V Erjavčevem rovtu smo prečili nekaj metrov široko strugo potoka. Tukaj se začne gozdna cesta, kjer se vrnemo na izhodišče. Če na kratko povzamem turo sem pričakoval težji vzpon in manj tehnično zahteven spust.

Višinski profil

Opozorilo: Podatki in informacije o poti so informativne narave. Nekatere poti v naravi niso označene. Kolesarjenje ni dovoljeno po gozdnih vlakah, planinskih poteh in drugih poteh, razen če je izrecno dovoljeno. Kolesarjenje je dovoljeno po cestah in gozdnih cestah, razen če velja izrecna prepoved. Kjer je kolesarjenje prepovedano, je potrebno sestopiti s kolesa in pot nadaljevati peš. Sledi v formatu .gpx so informativne narave in zgolj pripomoček za orientacijo. Kolesarjenje po celotni sledi v formatu .gpx ni nujno dovoljeno. Kolesarite na lastno odgovornost.