Veliki Zvoh – Vrh Korena - Kompotela - Košutna

Tehnični podatki o opravljeni poti so informativne narave:

Aktivnost: pohodništvo Območje: SLO - Gorenjska Zahtevnost: srednje težka
Tehnika: 3/5 Kondicija: 3/5 Panorama: 5/5
Čas trajanja: 5,5 h Dolžina: 12,5 km Vzpon: 945 m

Razgleden prehoden odprt greben med Velikim Zvohom in Vrhom Korena. Levo in desno se nam odpirajo globoki prepadi nad planinama Koren in Dolga njiva. Idilični razgledi na verigo Kamniško-Savinjskih Alp. Pot je markirana in vseskozi vidna. Večinoma je nezahtevna, z izjemo 15-metrske strmo krušljive grape in spusta s planine Košutne proti planini Koren, kjer so v pomoč varovala. Če boste z vrha Košutne pogledali na Ježa, boste takoj videli, od kod njegovo ime.

Izhodišče: 46.285541, 14.532140

Iz smeri Ljubljana - Jesenice avtocesto zapustimo v Vodicah in z vožnjo nadaljujemo v smeri Cerkelj na Gorenjskem in smučišča Krvavec. Čaka nas približno 10 kilometrov ovinkaste, asfaltirane ceste, ki nas pripelje do parkirišča pred rampo, kjer parkiramo.

Opis:
S parkirišča naju planinski smerokazi usmerijo naravnost čez pašnike. Po stezi se vzpenjava kratek čas do kolovoza, ki mu slediva levo vse do Kriške planine. Mimo planšarije čez pašnike se vzpneva do Doma na Krvavcu. Nadaljujeva po makadamski cesti in mimo oddajnika proti Velikemu Zvohu. Zadnji metri pod vrhom so tlakovani. Na vrhu je akumulacijsko jezero v katerem zagledava odsev neba. Končno prideva nad oblake, kjer se nama odpre čudovit pogled. Oblaki s pomočjo vetrov delno zakrivajo nekaj vrhov, z doline pa proti vrhu silijo meglice. Pot po grebenu Ježa se najprej spusti nato položi. Na zadnji tretjini se spustiva po strmi grapi. Na drugi strani se s pomočjo jeklenice navpično vzpneva kakšnih deset, petnajst metrov. Na tem mestu je zaradi krušljivih skal obvezna čelada! Pot je v nadaljevanju nezahtevna. Pot naju pripelje do razcepa, kjer zavijeva levo (proti Cojzovi koči), čez nekaj metrov pa proti vrhu, s katerega sva uživala v enkratni panorami Kamniško Savinjskih Alp. Odpraviva se po poti nazaj in zavijeva proti Kompoteli. Znajdeva se na veliki travnati planoti, ki se pod vrhom Kompotele postavi pokonci. Na vrhu naju pričaka naj veličastnejši razgled dneva, ki hitro izgine v oblakih. Za trenutek ugledava Grintavec, Štruco in Skuto, Tursko goro, Brano, Planjavo in Ojstrico. Nadaljujeva po zelenem labirintu, proti vrhu Košutne.  Seveda ni šlo, da se ne bi vsaj malo izgubila saj je na tem delu pot slabo vidna in markacij je tudi za vzorec. Na poti z vrha Košutne leži prijazna planina Košutna, ki je znana po kapelici nedaleč od pastirskega stanu. Kapelica je postavljena v spomin Janezku, 13-letnemu fantiču, ki ga je zasul snežni plaz. Ustaviva se še na planini Koren, kjer imajo bife in v zameno za prostovoljni prispevek si lahko postrežeš. Tudi midva sva si postregla, saj naju je premagala radovednost. Prečiva še južno pobočje Velikega Zvoha in že sva na Kriški planini. Na pašniku se med kravami posedeva in pojeva, kar je še ostalo v nahrbtniku.

Višinski profil

Opozorilo: Podatki in informacije o poti so informativne narave. Nekatere poti v naravi niso označene. Sledi v formatu .gpx so zgolj pripomoček za orientacijo. Gibljete se na lastno odgovornost.