Medvodje – Planina Sp. Dolga njiva - Planina Pungrat - Dom na Kofcah

Tehnični podatki o opravljeni poti so informativne narave:

Aktivnost: gorsko kolesarjenje Območje: SLO - Gorenjska Zahtevnost: težka
Tehnika: 4/5 Kondicija: 3/5 Panorama: 4/5
Čas trajanja: 7 h Dolžina: 31,8 km Vzpon: 1123 m

Dolg greben Košute s svojimi obsežnimi travišči že od daleč daje slutiti, da je pod njim marsikaj zanimivega tudi za gorsko kolesarjenje. Ture na planino Pungart, Šijo in Kofce so bile znane že iz prvih vodnikov, z gradnjo novih gozdnih cest in boljšimi kolesi pa so se kot zelo zanimive izkazale še druge potke, zlasti čudovita prečnica iz planine Pungart do Dolge njive, ki je vozna v obe smeri in nadaljevanje od Dolge njive preko Pečovnika do Jezerskega.  Možnosti za oblikovanje ture po lastni izbiri je ogromno, od lahkih in kljub temu zanimivih, do težjih. Tura vsebuje vse, od čudovitih razgledov, prečenja preko zanimivih planin, ki se vrstijo ena za drugo in tudi malo adrenalinskega vložka na delu za Tegoško planino, saj prečnica poteka po izpostavljeni in ozki potki. Poleti je na planini res živahno, saj se po planini pasejo živali, ki so jih okoliški kmetje pripeljali na poletno pašo.

Izhodišče: 46.398474, 14.345688

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice izberemo izvoz Tržič. Sledimo oznakam za Tržič, Bistrica pri Tržiču, Dovžanova soteska, Jelendol. V Jelendolu poiščemo primerno mesto za parkiranje.

Opis:
Pod Bornovo graščino v Jelendolu se usmerimo desno po makadamski cesti, ki ns nas vodi po dolini proti Medvodju, kjer zavijemo levo in se vzpnemo proti Košutniku. Pri mali HE zavijemo desno proti planini spodnji Dolga njiva. Na ostrem desnem ovinku se levo navzdol odcepi vlaka, krajši spust po njej nas pripelje do planine Spodnja Dolga njiva. Sledi še kratek vzpon do koče. Tu žvenketajo kravji zvonci, iz kuhinje pa diši po planšarskih dobrotah zato se ustavimo za kratek čas. Od koče se vrnemo 100 m in zavijemo desno na markirano planinsko pot, ki nas je peljala po južnem pobočju Košute. Sledimo markacijam in oznakam za planino Pungrat. Nad Tegoško planino je najzahtevnejšega prečenja konec, saj steza in kasneje cesta v nadaljevanju poteka čez fotogenične planine. Na planini Pungrat se priključimo cesti, ki vodi do planine Šije, kjer dosežemo najvišjo točko ture. Vlaka nas vodi prek planine Ilovica proti Kofcam, kjer se prav tako ustavimo in poizkusimo domače dobrote. Planinski dom na Kofcah je ravno malo nad gozdno mejo, od koder se nam ponuja čudovit razgled na okoliške hribe vse do našega očaka Triglava. Sam spust na turi ni zahteven, je pa vsaj na začetku le tega potrebno biti še dodatno previden (grušč, kamenje, …). Najprej se spustimo »naravnost« po vlaki, ki nas pripelje na Ravni. Na koncu vlake se usmerimo levo na gozdno cesto v nadaljevanju po makadamu spustimo nazaj do izhodišča ture v vasici Jelendol.

Višinski profil

Opozorilo: Podatki in informacije o poti so informativne narave. Nekatere poti v naravi niso označene. Kolesarjenje ni dovoljeno po gozdnih vlakah, planinskih poteh in drugih poteh, razen če je izrecno dovoljeno. Kolesarjenje je dovoljeno po cestah in gozdnih cestah, razen če velja izrecna prepoved. Kjer je kolesarjenje prepovedano, je potrebno sestopiti s kolesa in pot nadaljevati peš. Sledi v formatu .gpx so informativne narave in zgolj pripomoček za orientacijo. Kolesarjenje po celotni sledi v formatu .gpx ni nujno dovoljeno. Kolesarite na lastno odgovornost.