Matavun – Doljne Ležeče - Velika Vremščica – Famlje - Matavun

Tehnični podatki o opravljeni poti so informativne narave:

Aktivnost: gorsko kolesarjenje Območje: SLO - Primorska Zahtevnost: srednje težka
Tehnika: 3/5 Kondicija: 2/5 Panorama: 4/5
Čas trajanja: 6 h Dolžina: 28,5 km Vzpon: 1038 m

Domačini spodaj ji pravijo kar Gora, v zgodnejši spomin pa je zapisana tudi kot Vrbanov vrh. Malo pod vrhom stoji cerkev Sv. Urbana zavetnika pastirjev, kjer lahko zazvonimo na zvonček, ki izpolni skrite želje. Od tod je doma tudi ime narcisi, tisti roži, ki jo najbolj poznamo s karavanške Golice (tam ji pravijo ključavnica). Tukaj, na Vremščici, pa je njeno ime vrbanščica, ki nas razveseljuje s svojimi belimi cvetovi v maju. Severna pobočja so poraščena z bukovim in jelovim gozdom, južna pa so bolj travnata. Na tem koncu se v zadnjem času spet uveljavlja ovčereja, ki je bila nekoč zelo razširjena. Z vrha pa se spustimo Vremsko dolino, v vasico Matavun in v skrivnostni podzemski svet Škocjanskih jam.

Izhodišče: 45.662791, 13.988956

Na avtocesti smer Ljubljana – Koper sva izbrala izvoz Divača. Na regionalni cesti sva zavila desno in po 1 km na križišču zavila levo, proti Škocjanu. Nato sva čez 1 km pred obcestno tablo, ki označuje vas Matavun, zavila levo proti informacijskem centru parka. Parkirala sva na parkirišču Škocjanskih jam.

Opis:
S parkirišča čez ploščad informacijskega centra na učno pot Škocjan. Pot naju pelje po levi strani Velike in Male doline, kjer sva imava lep razgled na globoke udornice z več kot 150 metrov visokimi stenami. Nastala je, ko se je pred milijoni let udrl strop kraške jame in razkril reko, ki jo danes imenujemo kar Reka. Nadaljujeva proti Gradišču pri Divači, kjer sva se spustiva po makadamski cesti do športnega letališča. Slediva poti do železniškega podhoda, za njim pa zavijeva desno. Peljeva se ob železniški progi cca. 1 km, kjer zavijeva levo na travnike pod Vremščico. Po krajšem vzponu sledi spust do asfaltne ceste, ki jo zapustiva po 200m. Začneva se vzpenjati mimo ovčje farme po makadamski cesti in kolovozu do vrha Vremščice. Zadnje metre do vrha potiskava kolo. Ob lepem vremenu uživamo ob prekrasnem razgledu, ki sega do Snežnika, Postojne in Nanosa ter vse do Tržaškega zaliva. Na vrhu stoji mogočen betonski kvader z ploščo na katerem so vklesane smeri neba in imena vseh hribov in gora, ki jih lahko vidimo Z vrha Vremščice se spustiva do skromne cerkvice Sv. Urbana, ki nadomešča starodavno cerkev, pozvoniva za srečo in si vzameva čas za malico. Nazaj spet čez vrh in spust do sedla med Malo Vremščico in Čemparjevim vrhom, kjer zavijeva levo v gozd. Nemogoče ampak res, sredi gozda je postavljen zapuščen železniški vagon. Prečkava glavno cesto in uživava v najlepšem delu ture. Vožnja po singli obdano z zeleno travo in bukovim gozdom. Sledi nekaj makadama do železniške proge in naprej po poti do Famlj. Prijetna mala vasica, skozi katero pelje makadamska cesta do razvalin gradu Školj. Nadaljujeva po poti do smerokaza, ki naju usmeri do korit reke Reke. Pot speljana čisto ob koritu, nato pa se vzpela proti Škocjanu in parkirišča, kjer naju je čakal avto.

Neraziskane zanimivosti ob poti: Škocjanske jame, cerkev Sv. Kancijana, Brezno Okroglica in etnološka zbirka v Jakopinovem skednju.

Višinski profil

Opozorilo: Podatki in informacije o poti so informativne narave. Nekatere poti v naravi niso označene. Kolesarjenje ni dovoljeno po gozdnih vlakah, planinskih poteh in drugih poteh, razen če je izrecno dovoljeno. Kolesarjenje je dovoljeno po cestah in gozdnih cestah, razen če velja izrecna prepoved. Kjer je kolesarjenje prepovedano, je potrebno sestopiti s kolesa in pot nadaljevati peš. Sledi v formatu .gpx so informativne narave in zgolj pripomoček za orientacijo. Kolesarjenje po celotni sledi v formatu .gpx ni nujno dovoljeno. Kolesarite na lastno odgovornost.